maandag 31 januari 2011

Recycle handtas

Voor deze handtas heb ik zo'n 20 lila plastic zakken gespaard.
Het patroon is voor de gevorderde haker, dus een puzzel voor de enthousiaste beginner.
Het is zeker de moeite waard.
Ik word superblij van dit model en ben er zelfs een beetje aan verslaafd geraakt.
Het is zo'n inspirerende puzzel dat ik allerlei groottes aan het uitproberen ben.
Het patroon valt kleiner uit dan mijn 'Lila buideltas'.
Om de maat van de 'Lila buideltas' te krijgen heb ik na de 14de toer nog 4 toeren meerderingen toegevoegd.
Het middenstuk heb ik met nog 6 toeren verlengd.
Zo wordt het een buideltas waar je tenminste nog wat in kan stoppen!
chain = ch = losse
half double crochet = hdc = half stokje
half double crochet decrease = half stokje minderen
half double crochet increase = half stokje meerderen
Leuk om eens een tas te voeren, natuurlijk met mijn favoriete 'olijfenkleur'.













Daarna haak je de gerimpelde bovenrand met vasten.
In elke 2-losse-lus langs de zijkant van het haakwerk.
Zo sla je elke keer 1 toer over en krijg je de gerimpelde bovenrand (ca. 35 vasten)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten