woensdag 6 januari 2016

Input and out of control


Lopen we gezellig naar beneden voor de dagelijkse jus d’orange word ik direct overvallen door een Amerikaan die naarstig op zoek is naar zijn vrienden die bij ons op de camping moeten staan... Aangetrokken door mijn dienstvaardigheid kukel ik in het eenzijdig aanhoren van zijn verhaal en bekruipt me het gevoel van: ‘Wat wil je van mij?’
Uiteindelijk loop ik dan toch maar over de camping rond om zijn telefoonnummer aan zijn verloren vrienden te geven waardoor ik nog eens opensta voor input.
‘Vrienden?’ lachen zijn vrienden, ‘vanwaar deze eer?’ Blijkt de vrouw van het stel ook overvallen te zijn door zijn praatje.
Een beetje leeg gelopen ga ik naar mijn eigen plekje terug en word ik vijf keer gebeld door iemand uit San Francisco. Ik neem natuurlijk niet op want oeps… de Amerikaan is een stalker geworden.  Als de telefoon weer gaat besluit ik even duidelijk te maken dat ik geen contact wil van een 75-jarige pianist, ook al speelt-ie nog zo mooi.
‘Where are you?’ hoor ik.
‘On the campsite but…’
‘Where are you?’ herhaalt de onbekende stem.
‘WHO ARE YOU?’ vraag ik geirriteerd.
‘Oh… I am sorry… I am Martin…’
Opgelucht haal ik adem als ik de stem van de Oostenrijker herken die om de twee jaar even wat van zich laat horen. Uitgelaten kletsen we er lekker op los. Als het gesprek is geëindigd zijn mijn haren geëxplodeerd tot de ‘Einstein look’.
Verward loop ik heen en weer over de camping als er opeens twee mensen op mij aflopen.
‘Are you Corina?’ vragen ze opgewonden.
‘Oh… nee…’ kreun ik, ‘did the pianoman trick you too?’
‘O… no no…’
Gelukkig worden zij gestuurd door een echte vriend op zoek naar een katje die ze willen adopteren. Omdat ik inmiddels wel bekend sta als diegene die met alle katten praat en ‘vache qui rit’ uitdeel moesten ze bij mij zijn. Wie weet had ik hun katje wel gezien.
Het katje kunnen we niet vinden, de pianoman wil ik niet zien en heb ik op één dag teveel input gekregen. Het enige wat er op zit is naar de kapper vluchten en incognito worden gestyled… 
doe maar blond… heel blond…

Nou vooruit dan... hier de Amerikaanse pianist die zichzelf graag hoort en ik liever ook zo op youtube...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten